وظایف مدیر بازاریابی
واحد بازاریابی / دپارتمان بازاریابی بخش مهمی از فرایند کسب و کار را برعهده دارد. مدیر بازاریابی مهمترین نقش را در این بخش یا دپارتمان در سازمان برعهده دارد که دارای وظایف و تعهداتی است.
وظایف مدیر بازاریابی عبارتند از:
- برنامه ریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیتهای بخش بازاریابی یک سازمان
- توسعه استراتژیهای بازاریابی به صورت هماهنگ با اهداف سازمان
- همکاری و هماهنگی کمپینهای بازاریابی با دپارتمان فروش
- بررسی و تنظیم و گزارش بودجه برای واحد بازاریابی
- تولید کلیه مومات بازاریابی براساس برنامه بازاریابی
- برنامه ریزی و اجرای تمامی عملیات و فرایند تبلیغاتی
- ارائه راهکارهای اجرایی برنامه بازاریابی
- همکاری نزدیک با شرکتهای تبلیغاتی
- همکاری با واحد تولید در هنگام معرفی محصول جدید به بازار.
- ایجاد روابط درون سازمانی موثر با هدف یکپارچگی تمامی اعضاء با برنامه های بازاریابی
- تحلیل کمی بازخوردها و نتایج حاصل از برنامه ها و فعالیتهای بازاریابی
- استخدام اعضای بخش بازاریابی و آموزش و نظارت بر دستاوردهای هر یک اعضای بازاریابی
- تهیه گزارش مربوط فرایندهای بخش بازاریابی و ارتباط نزدیک با ذینفعان
- مدیریت در جهت بهبود کمپینهای خلاقانه و ایجاد معیار برای میزان موفقیت آن ها
- مسئولیت کامل مدیریت برند و هویت سازمان.
- بررسی و کنترل درجع موثر بودن کمپینها و تهیه گزارش برای ذینفعان سازمان.
درباره این سایت